Aktualności
Wizyta w Centrum Edukacji Globalnej w Łomży

Wizyta w Centrum Edukacji Globalnej w Łomży

# Wycieczka szkolna klasy IIIa ALO do Centrum Edukacji Globalnej w Łomży

Dnia 14 maja 2024 roku klasa IIIa ALO miała niezwykłą okazję uczestniczyć w wyjątkowym projekcie realizowanym przez Łomżyńską Fundację Międzynarodowy Instytut Rozwoju Dzieci (MIRD). Wyjście do Centrum Edukacji Globalnej w Łomży stanowił część programu badawczo-edukacyjnego z cyklu „VR Empatia”, który realizowany jest we współpracy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwem Spraw Zagranicznych oraz Ministerstwem Edukacji. Projekt, zatytułowany „#44 VR w edukacji globalnej (ścieżka: Nowe technologie w edukacji)”, miał na celu połączenie nowoczesnych technologii z edukacją globalną.

## Cele projektu

Celem spotkania było przeprowadzenie badania pilotażowego z użyciem technologii VR, które miało zbadać wpływ wirtualnej rzeczywistości na empatię i postawy prospołeczne uczestników. Klasa IIIa została zaproszona do wzięcia udziału w aplikacji „Home after War”, która przedstawia historię Ahmaida, człowieka dotkniętego skutkami działań Państwa Islamskiego. Dzięki tej aplikacji uczniowie mogli lepiej zrozumieć realia wojenne oraz przyczyny migracji, co stanowiło doskonały wstęp do rozmów o współczesnych problemach globalnych.

## Przebieg wyjazdu

Dzień rozpoczął się o godzinie 8:30 od powitania uczniów przez panią Justynę Jarząbską, prezes Fundacji MIRD oraz Centrum Edukacji Globalnej. Po krótkim wprowadzeniu, uczniowie zostali podzieleni na grupy i przystąpili do pierwszej części programu – przejścia przez aplikację VR „Home after War”. Było to niezapomniane doświadczenie, które pozwoliło im dosłownie wejść w buty osób dotkniętych wojną i zrozumieć ich trudne losy.

## Warsztaty i dyskusje

Po sesji VR uczniowie wzięli udział w serii warsztatów prowadzonych przez Gabrielę Górską, badaczkę z Laboratorium Interaktywnych Technologii w OPI PIB oraz doktorantkę na Uniwersytecie Warszawskim. Warsztaty koncentrowały się na psychologicznych aspektach empatii, współczucia i identyfikacji grupowej. Dyskusje były bardzo ożywione i pokazały, jak silnie doświadczenie VR wpłynęło na percepcję uczniów.

Kolejną częścią  była rozmowa na temat globalnych problemów, takich jak wojny, migracje i zmiany klimatyczne. Dzięki aplikacji i warsztatom uczniowie mogli z większą świadomością podejść do tych zagadnień, co jest szczególnie ważne w kontekście edukacji globalnej i obywatelskiej.

## Podsumowanie

Wycieczka do Centrum Edukacji Globalnej była dla klasy IIIa ALO wyjątkowym i inspirującym doświadczeniem. Uczniowie nie tylko zdobyli nową wiedzę na temat współczesnych problemów globalnych, ale także mogli doświadczyć, jak nowoczesne technologie mogą być wykorzystane w edukacji. Projekt „VR Empatia” pokazał, że wirtualna rzeczywistość może być potężnym narzędziem do kształtowania postaw prospołecznych i zwiększania empatii wśród młodych ludzi. Dziękujemy Fundacji MIRD oraz wszystkim partnerom projektu za możliwość uczestnictwa w tym niezwykłym przedsięwzięciu.

situs slot online terpercaya situs judi bola terpercaya bandar judi bola piala dunia 2022 situs judi online terpercaya daftar slot gacor online slot online pragmatic play situs jepang
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
RSS
Instagram
Tiktok